onsdag 5 oktober 2022

Tre flugor i en smäll (intervjuad i GU Journalen)

I mars i år hörde frilansjournalisten Lars Nicklason av sig till mig och berättade att han planerade en artikel ämnad för Göteborgs universitets tidning GU Journalen med utgångspunkt i Hanne Kjöllers bok Kris i forskningsfrågan. Kunde jag tänkas ställa upp på en intervju för en sådan artikel? Jag svarade att jag inte läst boken, men att jag i och för sig hade mycket att säga om nyttig och onyttig forskning, ineffektiviteter i forskarvärlden och eventuella kriser i diverse forskningsfrågor. Detta lät gott nog för Nicklason, och en intervju blev det - en intervju som blev så vittförgrenad att han insåg att en enda artikel i ämnet inte skulle räcka. Till slut verkar det ha blivit fyra artiklar, varav jag medverkar i följande tre:

1 kommentar:

  1. Idiotiskt att man som amatörforskare tvingas betala 40 dollar för en gammal artikel som mycket få intresserar sig för. Flertalet artiklar är inte mycket värda visar det sig om man skaffar sig tillgång till dem på ett eller annat sätt.

    SvaraRadera