fredag 8 april 2016

Drakar på Vetenskapsfestivalen

I år, liksom många gånger tidigare (se t.ex. den annonsering jag gjorde här på bloggen inför 2013, 2014 och 2015 års evenemang) kommer jag att medverka på Vetenskapsfestivalen här i Göteborg. Årets festival äger rum den 13-17 april, och de två programpunkter i vilka jag mederkar ligger på lördagen den 16:e. I praktiken kan de båda programpunkterna ses som en enda, eftersom de äger rum i samma lokal (Kjell Härnqvistsalen, Pedagogen, Hus A, Västra Hamngatan 25), ligger i tät följd tidsmässigt, och är ämnesmässigt nära relaterade: Båda programpunkterna är på svenska.

4 kommentarer:

  1. Trevligt! Blir det ungefär som föreläsningen på Chalmers, men kortare och med mer fokus på AI?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Något sådant. Jag är ju jag, det kan jag inte göra mycket åt, och även innehållsmässigt blir det nog visst överlapp med föredraget på Chalmers.

      Radera
  2. Vi 08:or då? Ingen föreläsning där det går att köpa boken i närtid?

    Vänliga hälsningar

    Nanotec

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej tyvärr, jag sysslar inte med kommers. Ända sedan jag i åttonde klass var ute och sålde äckliga kokosbollar för en skolresa har jag haft en lätt neurotisk avserion mot att prångla ut saker till försäljning. Men lyckligtvis finns det ju nätbokhandlar som kan göra det smutsiga hantverket åt mig...

      Radera