söndag 28 september 2014

Hur vi kan undvika att lura oss själva

Kom och lyssna till mitt föredrag
    Hur vi kan undvika att lura oss själva:
    matematisk statistik som en korrigering av
    felkalibreringar i den mänskliga hjärnan
    1
på onsdag i nästa vecka klockan 12.00! Lokal är Sällskapsrum Birgit Thilander i Academicum, Medicinaregatan 3 i Göteborg.

Klicka på bilden för en större version!

Fotnot

1) Feg som jag är vågade jag inte använda Johan Wästlunds förslag till alternativ (och i stort sett synonym, men lite spänstigare) rubrik:
    Varför jag har rätt hela tiden och hur ni lagar era hjärnor

2 kommentarer:

  1. Du lägger såklart upp ett videoklipp. Om inte för att hela världen ska veta hur rätt du har. A Beautiful mind

    SvaraRadera
    Svar
    1. Troligen inte, men du kan trösta dig med exempelvis mitt föredrag på Falkenbergs gymnasieskola förra året om naturvetenskapens världsbild.

      Radera